Európa

A földrész, benne az ország, benne az emberek.

Rólam

Nickem és avatarom az európai egység első megteremtőjére utal. Őt joggal nevezték Carolus Magnusnak, ebből adódott a Carolus nevem.

Archívum

Blogroll

  • Nincsenek kedvenc blogok

Kedvenc szerzõk

  • Nincsenek kedvenc szerzők

Blogom címkéi



http://rss.carolus.blogter.hu/

Európai magyarság

Az 1980-as években kezdődtek az MTA és az akkori NSZK tudományos akadémiája  nagyszabású genetikai vizsgálatai a magyarok eredetéről. A kutatás az összes lehetséges etnikai csoportot és a két referencianépességet (a meglehetősen kevert budapestit és a "törzsökös" őrségit, őriszentpéterit) vizsgálta, így tárva fel a jelenkori magyarság genetikáját 28 génjelen keresztül.


A Jövő Házában nemrégiben kiállítás nyílt a magyar nép genetikai családfájáról. Számos további vizsgálatra van még szükség, de az eddigiek alapján a  kiállítás szakértőinek nyilatkozatai új megvilágításba helyezik a mai magyarok eredetét.

Dr. Fóthi  Erzsébet antropológus, a Magyar Természettudományi Múzeum embertani tárának munkatársa rámutat arra, hogy az eddig széles körben ismertetett temetői embertani leletek elenyésző számban vannak a  köznépi temetőkéhez képest. Az utóbbiakat is felölelő antropológiai vizsgálatok azt jelzik, hogy a nagyjából honfoglalás kori népességen belül a vezetői réteg és a többséget kitevő köznép élesen eltér egymástól. Ez a többségi köznép legnagyobb részben a környező népekből tevődött össze. A Kárpát-medence olyan gyűjtőhely, olvasztótégely volt, amelybe minden égtáj felől érkeztek népek. A legtöbb nép letelepedett, és a következő kultúrák alkotója lett. Vagyis az összes régészeti kor népessége a magyarság ősének tekinthető. Az antropológus megjegyzi, hogy   a honfoglalás, nem genetikai, hanem azonosságtudati értelemben fűzi össze a mai magyarságot, mint kulturális, szimbolikus hagyomány, nem mint tényleges vérrokonság. Torzítják a helyes felfogást azok, akik a mai nemzedék szempontjából csak jelképes  őshaza eltúlzott kiemelésén alapuló azonosságtudatot sulykolnak.

Dr. Fodor István régész-történész, a Magyar Nemzeti Múzeum munkatársa hangsúlyozza a körülöttünk élő népekhez fűződő szoros kapcsolatainkat, amit
nem csak a régészek, történészek, antropológusok állapítottak meg. Bartók Béla és Kodály Zoltán gyűjtőmunkája is megmutatta, hogy a magyar népdalkincs ezernyi szállal köt össze minket a románokkal, a szlávokkal. Ez egyáltalán nem mond ellent annak, hogy az ősi magyarság keletről érkezett, s hozta magával az arrafelé szokásos, eurázsiai nomád állattartó kultúra jellemző vonásait. A honfoglalás kori csontokból kivont DNS-minták  keleti származásra is utalnak,  ugyanakkor a mai magyarság genetikai vizsgálata során ez az ősi keleti szál  csak nagyon halvány nyomokban mutatható ki. A honfoglalók tehát viszonylag gyorsan beilleszkedtek az európai népek sorába.
 
Dr. Raskó István professzor, a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Biológiai Központ Genetikai Intézetének igazgatója szerint a kiállítás is tanúsítja, amit az ő kutatásaik  genetikailag is bizonyították, hogy a klasszikus honfoglalók még 17 százalékban hordoztak ázsiai jegyeket - a ma élő magyarokban és székelyekben viszont csak 1-2 százalékban találhatók meg ezek az anyai ági bélyegek. Akkor is hasonló következtetésre jutottak, amikor az apai ági vonalat vizsgálták. Ez azt jelenti, hogy a honfoglalók genetikai jegyei a mai magyarságban csak igen erős hígításban (gyenge koncentrációban) találhatók meg.

A kiállítás anyaga kihúzza a "vérmagyarságot", "színmagyarságot" propagálók alól a szőnyeget, ugyanis azt bizonyítja, hogy Közép-Európában genetikailag azonos népek élnek.  Az osztrákot, a szlovákot, a lengyelt, az ukránt és  a magyart nem lehet elkülöníteni DNS alapján - állítja Czeizel Endre orvos genetikus. Kiderült: a magyar férfiak 93 százaléka 4 ősapától származik, akik már az őskorszakban is Európában éltek. A tudósok azt is bebizonyították, hogy a magyarság a legkevertebb génállományú népek közé tartozik, s ez nagyon jó, mert ellentétben a főleg csak egymás közt házasodó, a beltenyészetet előnyben részesítő népekkel, a kevert génállományú magyarok életerősebbek, ritkábban tapasztalható genetikai terheltség, ami ellen a kevertség védelmet nyújt. Forrás: Csider István Zoltán, NSZ.2008. november 23.(Feloldódtak a honfoglalók.)

 

 

-

Kósza

Kósza
2008-12-12 17:59:55

K

-

Kósza

Kósza
2008-12-12 18:00:19

Köszönöm.

-

Kósza

Kósza
2008-12-12 18:03:27

Off:
Valamit tenni kellene a sablonnal.

-

italo

italo
2008-12-12 18:19:18

Szerencsére a tartalom nem olyan, mint a sablon.

-

Carolus

Carolus
2008-12-12 18:25:12

Már kértem a javítást Gépésztől.

-

Freemen Gordon

Freemen Gordon
2008-12-12 18:31:53

És ki volt ez az a négy ősapa?

-

Freemen Gordon

Freemen Gordon
2008-12-12 18:40:15

Merthogy a Nat Geo megtalálta Ádámot, Kelet Afrikában.

-

Carolus

Carolus
2008-12-13 11:47:50

Kevés számú ősszülőtől, incesztusok láncolatán keresztül származott le jelenlegi fajtánk. A sokaságban azután a degeneratív génörökség is felhigult.

-

italo

italo
2008-12-14 22:48:41

Nincs folytonosság a honfoglaló törzsek és a mai lakosság genomja között. Már a tatárjárás is alapos pusztítást végzett, a törökök folytatták és sajnos a végváriak, meg a felszabadító Habsburg csapatok is, a pestisről és koleráról nem is beszélve. A török kiűzése után az akkori határok között másfél millió ember maradt. A mai lakosság legnagyobb része a tatárjárás utáni, és későbbi elmagyarosodott betelepülők leszármazottja. Hiábavaló tiszta vérvonalat keresni.A királyoknál a legkevésbé. Kezdve az Árpád házon, minden uralkodó idegen dinasztiák lányait vette nőül.

-

mr.édes

mr.édes
2008-12-15 06:56:11

Ezt, mint amatőr ember vallottam magam is, örülök, hogy az igazamat sikerült a tudósoknak bizonyítani.
Ez nem rossz hír, ez jó hír.
Ezentúl nem lesznek etnikai csatározások a szomszédos országokkal, nyugodtan a gazdagság, a boldogság, a műveltség közös megteremtésén fáradozhatunk, s nem kell nemzeti szintre forgácsolni erőinket.

-

smirgli

smirgli
2008-12-15 10:06:52

Mr.édes első mondataival egyetértek, viszont szerintem továbbra is lesznek etnikai csatározások különböző nemzetiségű, egymásra acsarkodó soviniszták között. Továbbá, mindenütt akadnak politikusok, akik ennek a választói szegmensnek a kegyeit keresve, honi küzdőtéren is ezt akarják folytatni. Egészen más dolog, hogy nemzeti, úgy értve, hogy országos érdekek megvalósítására minden állam ezután is törekedni fog, akár egymással szemben. Ha nem sikerül összehangolni a kisállami érdekeket, akkor az erők szétforgácsoltsága is megmarad.

-

Carolus

Carolus
2008-12-15 10:24:42

Köszönöm az eddigi magvas észrevételeket. A jegyzetben idézett tudós nyilatkozatból kiemelem, hogy a Kárpát medencében "az összes régészeti kor népessége a magyarság ősének tekinthető." Az itt letelepült népekről van szó. Ránk hagyták DNS jelzőiket. Azok a hódítók is, akik együttélés vagy erőszak keretében itt gyermekeket nemzettek. Az ázsiai vonások egy része tőlük származik. A szomszéd népekre ugyanez vonatkozik. Az ázsiai vonások jelenléte sem szégyenkezésre, sem büszkeségre nem adhat okot. Az ezeket a vonásokat előtérbe állító propaganda verejtékszagú, gyatra és tudományellenes.

-

mr.édes

mr.édes
2008-12-15 17:05:40

Kedves barátom a "magvas" hozzászólást meghagytam a hozzáértőknek, én az ösztöneimre hagyatkozva szólaltam meg.
Mégegyszer hangsúlyozom, tökéletesen egyetértek és elfogadom a tudományos magyarázatot.
Kedves Smirgli a szkepticizmust nem érezted ki a hangomból.
Nem tom mit mondjak a fiaimnak, amikor az anyai ágát Tevel vezérig vezetik vissza, az apai ágon török és német vér csordogál bennük!
Nem marad más hátra, míg létezik, de ha már majd nem is létezik is, Magyarország, én azt mondom MAGYAROK vagyunk.

-

Carolus

Carolus
2008-12-15 20:08:17

Mr.édes, szerintem nagyon jól mondod és találó a családi példád is. Nem a vérvonal tesz valakit magyarrá, hanem az, hogy magyarnak vallja magát, elsajátította és gyakorolja nemzetünk anyakultúráját és ennek a népnek az érdekében tevékenykedik. Hat, alkot, gyarapít.

-

smirgli

smirgli
2008-12-16 12:09:29

#13 mr.édes, értem: szkepticizmust fejezett ki a mondanivalód. A lényeget illetően is azonos az álláspontunk, ideértve a tudományos magyarázatok elfogadását is.

-

hanter

hanter
2009-07-27 20:17:22

Czeizel Endre: a magyar gének döntő része perzsa eredetű.

A magyarság genetikai elemzésével is foglalkozó tudós kérdésünkre azt
mondta, a magyarok genetikai állományának csupán 13 százaléka árulkodk ugor
eredetről, keleti gén egyáltalán nincs bennünk, a döntő elem perzsa eredetet
mutat.

http://www.halas.net/modules.php?
name=News&file=article&sid=1924



Akkor most hány Czeizel Endre van ?

-

hanter

hanter
2009-07-27 20:46:39

A kutatást 2001 óta végzi az Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Szegedi Biológiai Központjának Genetikai Intézete az MTA Régészeti Intézetével karöltve.

"A mai magyar és székely férfiaknál az Y kromoszóma olyan variációjára bukkantunk, amely a neolitikumban, a földművelés elterjedésekor Európába érkezett népességre volt jellemző. A Balkánon élő törökök közvetítésével ért ide. Ez a variáció a mai magyaroknál és székelyeknél nagyobb gyakorisággal fordul elő, mint a környező népeknél, és meggyőződésünk, nemcsak a 150 éves török hódoltságnak köszönhető, hanem sokkal korábban megjelenhetett" - mondta a tudós.

-

Carolus

Carolus
2009-07-27 20:57:23

Hanter, még jó, hogy a mai magyar nemzeti kultúra, életmód, szellemiség nem függ a génállomány eredetétől.
Perzsa, vagy ujgur: ma mindkettő a mozlim kultúrához tartozik. A legtöbb turáni szintén. Mi közünk hozzájuk? Azon túl, hogy együttműködhetünk, mint másokkal is.

-

hanter

hanter
2009-07-27 21:13:16

Hideo Matsumoto japán genetikus :

Az emberi vér ellenanyag-tulajdonságokkal rendelkező fehérjéinek (immunglobulinoknak) szerkezetét meghatározó gamma-markerek (Gm-haplotípusok) megoszlása.

A marker-világtérkép Hideo Matsumoto osakai professzor adatai és részpublikációi alapján készült: a gömbgrafikon színei önkényesek. A fehér színnel ábrázolt fb1b3 dominanciájú alcsoport Európa őslakosságára, a sárga és piros színnel ábrázolt ab3st és afb1b3 dominanciájú alcsoport Ázsia őslakosságára, a barna színnel ábrázolt ab1b3 dominanciájú alcsoport Afrika őslakosságára, a kék színnel jelölt ab3s dominanciájú alcsoport pedig Amerika „őslakosságára” jellemző. Európában csak a Kárpát-medencében (endemikus magyar és székely-magyar csoportoknál) jelenik meg a Belső-Ázsiára jellemző Gm-marker. (A kárpát-medencei felmérés 12000 minta alapján készült.)

-

hanter

hanter
2009-07-27 21:18:45

Carolus
2009-07-27 20:57:23

Hanter, még jó, hogy a mai magyar nemzeti kultúra, életmód, szellemiség nem függ a génállomány eredetétől.
Perzsa, vagy ujgur: ma mindkettő a mozlim kultúrához tartozik. A legtöbb turáni szintén. Mi közünk hozzájuk? Azon túl, hogy együttműködhetünk, mint másokkal is.

Well.

Mivel a postod a magyarok genetikai eredetéről szól, ezért csupán a témához adok néhány adalékot.

-

büyük

büyük
2009-07-27 21:29:46

Az lehet. De ebből senki se csináljon politikát. Vagy ha megpróbál, kudarcot vall, mint annak idején a fajvédők. Az "őslakosság" mint megfigyelési egység nem elfogadható és valószínűleg a prof. sem elégedett meg ennyivel. Mi az europid nagyrasszhoz tartozunk, melynek sok alfaja van. Példának okáért a perzsák is ehhez a nagyrasszhoz tartoznak, amint több turáni nép is. Nagyonis lehetnek közös markereink. Egyébként a szlovákokkal is. A hülye nyelvtörvényükre és a magyar ellenállásra ez nincs hatással.

-

hanter

hanter
2009-07-27 22:40:37

büyük
2009-07-27 21:29:46

Nagyon értelmes hozzászólás, csak egy kicsit kevered.

Volt ugye keleten a két nagy rassz, a turáni, és az iráni.

Az iráni Indoeurópai, ami később betelepült Európába, és szinte a teljes Európa indoeurópai, szőke kék szemű.

A turáni maradt keleten, később elfoglalta Mezopotámiát, Perzsiát, a Fekete tenger keleti felét, nyugaton a Kárpát medencét, Bulgáriát, Törökországot.

Az utóbbi része a magyar, tehát csupán a bolgárokkal, és a törökökkel rokon a környéken. Meg a kazárokkal.

Erre irja Czeizel, hogy a döntő genetikai elem perzsa eredetet, csak azt felejti el hozzá tenni, hogy a perzsa is turáni eredet.

-

Carolus

Carolus
2009-07-28 21:01:32

Büyük, Hanter: Tul.képpen ez már túlmegy a témán, de ha az antropológia finomabb szakkérdéseit érintitek, javasolnám a hivatkozást a ma elfogadott szakmai konszenzusra, mely szerint europidok Ázsiában és Afrikában is élnek A perzsák az előbbire példa. A nyelvcsaládok nem keverendők össze az embertani nagyrasszokkal.

-

Freemen Gordon

Freemen Gordon
2009-07-28 21:30:45

Értelmezze ezt valaki számomra:

"Az apai öröklődés vizsgálatakor az Y kromoszóma egyetlen eltérésére, a dél-urali bélyegre (markerre) voltak kíváncsiak.

"Ez a marker a dél-urali népeknél, akik a feltételezések szerint az ősmagyarság rokonai, 60 százalékos gyakorisággal fordul elő a férfiaknál. A finneknél és az északi finnugor népcsoportoknál pedig 15-20 százalékos az előfordulása. A mai magyar és székely férfiaknál viszont a kétszáz vizsgált személyből mindössze egynél fedezték fel az eltérést.

A férfi csontvázak esetében viszont négyből háromnál megtalálható az eltérés, ami bizonyítja, hogy a honfoglaló magyarok jelentős része urali eredetű.

"A mai magyar és székely férfiaknál az Y kromoszóma olyan variációjára bukkantunk, amely a neolitikumban, a földművelés elterjedésekor Európába érkezett népességre volt jellemző. A Balkánon élő törökök közvetítésével ért ide. Ez a variáció a mai magyaroknál és székelyeknél nagyobb gyakorisággal fordul elő, mint a környező népeknél, és meggyőződésünk, nemcsak a 150 éves török hódoltságnak köszönhető, hanem sokkal korábban megjelenhetett" - mondta a tudós."

Most akkor mi van?

-

Carolus

Carolus
2009-07-28 21:48:33

24: " Értelmezze ezt valaki számomra:..." Egyetlen általános értelmezést tudok: nemzeti érdekeink semmilyen vonatkozásban nem állanak genetikai markereinkkel.
Egyetlen szakmaibb jellegű értelmezést ismerek: a mai lakosság genomikája egészen más, mint a honfoglalóké volt. Vegyes eredetű. (Ebből sem következik semmi a politika számára.)

  • Értékelés:
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?

Blogter

5Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet